Energie vergelijken kassa Vara

Energie vergelijken kassa VaraHet is iedere maand weer een behoorlijk deel van je huishoudbudget. De uitgave is enorm en doorgaans zie je er weinig voor terug. Voor veel huishoudens en bedrijven is het een bron van frustratie waar je niet eenvoudig wat aan kan doen. We hebben het over de energierekening. Iedere maand heb je weer het gevoel dat je teveel betaalt als je het gaat vergelijken met je buurman. Toch is er weinig wat je er tegen kan doen. Navraag bij je energiebedrijf levert je namelijk altijd het antwoord op dat je betaalt voor je verbruik, en niets meer of minder. Veel mensen gaan dan ook energie vergelijken om te zien of ze elders wellicht toch goedkoper uit kunnen zijn. Ieder bespaard tientje is er weer één tenslotte.

*Tip:
Direct veranderen van energie? Ga dan naar de pagina: energievergelijker, stap vandaag nog over en bespaar jaarlijks tot 450 euro.

Hoe werkt energie vergelijken bij Kassa Vara.

Energie vergelijken bij Kassa Vara gaat uit van een heel ander principe dan energie vergelijken op een prijsvergelijkingssite. Bij een prijsvergelijkingssite kijk je namelijk puur naar de prijs die jij betaalt per maand voor je energierekening en naar wat je ervoor terug krijgt. Kassa Vara kijkt wel naar dit component van je energierekening maar daarnaast kijken ze ook naar andere zaken. Kassa Vara kijkt namelijk ook naar de dienstverlening die jij krijgt van een energiebedrijf.

De dienstverlening is iets wat bij de meeste energiebedrijven ernstig te wensen overlaat. Als consument word je naar binnen gehengeld met een leuk financieel voordeel of een mooi cadeau zoals een tablet computer. Daarna heeft het energiebedrijf echter vrij spel. De energieleverancier heeft vanaf dat moment een nieuwe klant erbij die niet weet waar hij voor heeft getekend. Dat is iets waar snel misbruik van gemaakt kan worden. De klant heeft zijn voordeel al gehad en kan dus niet meer terugkrabbelen. De overstap naar het nieuwe energiebedrijf kan hij niet zomaar laten terugdraaien. Het energiebedrijf zal direct zaken gaan doen met de oude energieleverancier. Hij zal het contract direct laten stopzetten zonder ‘afkoelingsperiode’ en laten overzetten naar zijn bedrijf toe.

Die afkoelingsperiode is echter iets wat heel belangrijk is bij een dergelijke vorm van colportage. Het houdt in dat jij als consument na het ondertekenen van een contract nog terug kan komen op je beslissing en het getekende contract ongedaan kan laten maken. Met een directe cashback actie ontneem je nieuwe klanten de afkoelingsperiode en het is de vraag of klanten dat naderhand wel willen.

De tevredenheid van klanten wordt dan ook door Kassa Vara bepaald door een combinatie over de tevredenheid met de stroomlevering en de tevredenheid over de klantenservice. Dat levert een ander beeld op dan alleen een prijsvergelijking.

  • Als je een contract met een cashback regeling over meerdere jaren had afgesloten. Heb jij een contract met een cashback regeling die over bijvoorbeeld drie jaar wordt verspreid en verder vaste tarieven, dan zal je weinig tot niets merken van bovenstaande prognose. Jouw prijs blijft immers de komende drie jaar constant en door de cashback waar je maandelijks een deel van krijgt zal je weinig van prijsstijgingen merken.
  • Als je een contract met een variabel tarief hebt afgesloten. Heb jij een contract met een variabel tarief afgesloten met een cashback actie op dat moment in een winkel, dan zal je de prijsstijging in je portemonnee gaan voelen. Je voordeel heb je al als voorschot gehad van de energieleverancier.

Hoe is het prijskaartje van een energieleverancier volgens Kassa Vara opgebouwd

Het prijskaartje, zoals het voor Kassa Vara van belang is, is opgebouwd aan de hand van keuzes die jij maakt als consument wanneer je een energiecontract afsluit. We hebben die keuzes voor je op een rijtje gezet.

  • Keuze 1: Welk contract heb je afgesloten. Veel prijsvechter energieleveranciers zullen jou een variabel contract voor minimaal één jaar, maar vaak voor een langere termijn laten ondertekenen. Jij bent vanaf dat moment afhankelijk van de inkoopprijs die zij voor de energie betalen. Daalt die prijs, dan kan het zijn dat jouw maandbedrag ook wat daalt. Stijgt die prijs echter, dan mag je zeker weten dat jouw prijs ook zal meestijgen.
  • Keuze 2: Welke contactmogelijkheden heb jij. Bij een energieleverancier is het altijd heel belangrijk dat je contact met de klantenservice kan hebben. Een telefonisch contact zal voor veel prijsvechters te duur zijn en daarom wordt uitsluitend gekozen voor contract per mail. Dit is echter veel minder direct en je zal ook vaak lang moeten wachten op een passend antwoord.