Allure Energie is een vrij jonge energieleverancier welke werd opgericht in het jaar 2013. Het duurde nog even vooraleer ze de noodzakelijke leveringsvergunning ontving voor gas en elektriciteit, namelijk tot in het jaar 2015. Vandaag de dag is ze reeds een bekendere naam op de Nederlandse energiemarkt en heeft ze reeds een mooi klantenbestand aangelegd. Wij stellen op deze pagina graag de energieleverancier Allure Energie uitgebreid aan je voor.
Inhoudsopgave
Historie
Zoals reeds aangegeven in de inleiding van deze pagina werd Allure Energie opgericht in 2013, meer bepaald in de maand december. Vanaf dit ogenblik heeft het bedrijf de nodige acties ondernomen met betrekking tot het verkrijgen van een leveringsvergunning voor niet uitsluitend gas, maar ook elektriciteit. Uiteindelijk was het dan zover in het jaar 2015 waardoor ze op de Nederlandse markt aan de slag kon. Dat Allure Energie haar start niet heeft gemist blijkt uit het feit dat ze reeds in 2016 door het Nationale Business Succes Award Instituut werd uitgeroepen tot branchewinnaar in de duurzame-energiebranche.
Tarieven
Allure Energie biedt haar klanten de mogelijkheid om een keuze te maken tussen enerzijds een contract met een vaste kostprijs voor energie en anderzijds een contract waar een variabel prijskaartje aan verbonden is. Er wordt daarnaast een onderscheid gemaakt tussen een contract met een looptijd van 1 jaar en een looptijd van 3 jaar. Hou er bovendien eveneens rekening mee dat Allure Energie er voor heeft gekozen om zowel groene als grijze energie te leveren. Wij hebben de vandaag de dag geldende tarieven van Allure Energie alvast even uitgebreid voor jou op een rijtje gezet.
Verkooptarieven Allure Energie 1 jaar vast
In eerste instantie biedt Allure Energie je als klant de mogelijkheid aan om te kiezen voor een contract waarbij er sprake is van vastgestelde tarieven voor de periode van 1 jaar. Het betreft hier de volgende mogelijkheden en kosten:
Groene energie 1 jaar vast | Kostprijs |
Enkel | € 0,0,04922 |
Hoog | € 0,0,05325 |
Laag | € 0,0,04267 |
Grijze energie 1 jaar vast | Kostprijs |
Enkel | € 0,0,04822 |
Hoog | € 0,0,05225 |
Laag | € 0,0,04167 |
De gasprijs die in rekening wordt gebracht door Allure Energie wordt bepaald aan de hand van de regio waarin je woonachtig bent. Bovendien moet er op vlak van deze kostprijs rekening worden gehouden met de regiotoeslag die van toepassing is. Gedetailleerde informatie over de kosten per regio is terug te vinden op de website van deze energieleverancier.
Verkooptarieven Allure Energie 3 jaar vast
Ben je er nu al zeker van dat je er voor zal kiezen om meerdere jaren bij Allure Energie te blijven voor wat de afname van je energie betreft? Wil je er bovendien zeker van zijn dat de kostprijs van je energie niet opeens explosief zal stijgen? In dat geval kan het interessant zijn om te kiezen voor een 3 jaar vast contract. De kosten die voor dit contract in rekening worden gebracht zijn de volgende:
Groene energie 3 jaar vast | Kostprijs |
Enkel | € 0,0,05150 |
Hoog | € 0,0,05463 |
Laag | € 0,0,04453 |
Grijze energie 3 jaar vast | Kostprijs |
Enkel | € 0,0,05050 |
Hoog | € 0,0,05363 |
Laag | € 0,0,04353 |
Verkooptarieven Allure Energie Variabel
Tot slot maakt Allure Energie het voor haar klanten ook mogelijk om te kiezen voor een optie waarbij er gebruik wordt gemaakt van een variabele kostprijs. Dit betekent dat de prijs van je energie enerzijds wel omhoog kan, maar anderzijds profiteer je ook meteen van eventuele kortingen. De actuele, variabele verkooptarieven zijn raadpleegbaar op de website van Allure Energie. Voor alle weergegeven kosten op deze pagina geldt dat de BTW niet inclusief is en er eventuele toeslagen van toepassing kunnen zijn.
Ervaringen
De ervaringen van klanten met Allure Energie zijn bijzonder positief. Ze prijzen niet alleen de mogelijkheid om te kiezen voor een contract met vaste, maar ook met variabele tarieven en vinden de spreiding van de bronnen voor het opwekken van de energie een belangrijke meerwaarde. Bovendien staat Allure Energie er om bekend over een deskundige klantenservice te beschikken waardoor eventuele problemen snel worden opgelost en vragen spoedig worden beantwoord. Dit alles maakt duidelijk dat de ervaringen met Allure Energie zeker in lijn liggen met de verwachtingen.
Meterstanden doorgeven
Als nieuwe klant van Allure Energie wordt er je op de website meteen verzocht om de actuele meterstand door te geven. Het doorgeven van de jaarlijkse meterstand kan evenwel uitsluitend gebeuren op het ogenblik dat daar expliciet om wordt verzocht. Dit kan gebeuren via e-mail, maar ook door telefonisch contact op te nemen met de klantendienst van Allure Energie.
Opzeggen
Wanneer je van plan bent om je energiecontract bij Allure Energie op te zeggen is het altijd van belang om dit schriftelijk te doen. Op deze manier beschik je over een bewijs van opzegging waardoor er later geen discussie kan ontstaan. Je moet er wel rekening mee houden dat er, afhankelijk van het door jou gekozen energiecontract, een bepaalde opzegvergoeding van toepassing kan zijn. Of dat het geval is of niet zal moeten blijken uit de overeenkomst die je hebt afgesloten met Allure Energie.
Inloggen
Op moment van schrijven lijkt het niet mogelijk om ergens op de website van Allure Energie in te loggen. Dit betekent onder meer dat je online niet de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld facturen uit het verleden op te vragen en / of de meterstanden door te geven, etc. Het spreekt voor zich dat dit mogelijks in de toekomst wel mogelijk kan worden gemaakt.
Adresgegevens
Allure Energie kan op verschillende manieren worden bereikt. Dit kan gebeuren door een bezoek te brengen aan het bezoekadres van de energieleverancier, maar ze beschikt ook over een postadres. Wij hebben beiden inclusief de telefonische contactgegevens even hieronder voor jou op een rijtje gezet:
Postadres:
Allure Energie
Postbus 51
9410 AB Beilen
Bezoekadres:
Allure Energie
Romhof 12A
9411 SC Beilen
Telefoon: 085-90.22.930
E-mail: info@allure-energie.nl
Facturering
Allure Energie maakt gebruik van maandelijkse voorschotfacturen. Standaard worden deze facturen automatisch van de aangegeven bankrekening geïncasseerd op de 25ste van de maand. Wanneer dit jou niet goed uitkomt is het mogelijk om de betaling gewoon op factuur uit te voeren. Het is altijd mogelijk om je maandelijkse voorschotfacturen aan te passen. Ze kunnen evenwel maximaal met 10 procent worden verlaagd. Verhogen is onbeperkt mogelijk.