Onafhankelijke informatie, tips en prijzen
Direct energie aanbiedingen vergelijken?

Energieleveranciers gaan het beste om met online klachten. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Klacht.nl en de Klacht Awards die Klacht.nl daarbij uitreikt. De energieleveranciers losten in totaal 91 procent van de alle binnengekomen klachten op. Daarmee is de categorie energieleveranciers de hoogst scorende categorie bij de awards, gevolgd door online warenhuizen en telefonie-aanbieders.

Klacht.nl Awards
Klacht.nl reikt de awards dit jaar voor de derde keer uit aan bedrijven die in hun categorie het beste omgaan met klachten van de consument. In totaal meldden bezoekers van de site 1136 klachten bij een energieleverancier. Hiervan werden 1030 klachten opgelost.

Energieleveranciers lossen meeste klachten op

Winnaars en verliezers
Oxxio ontving in 2013 180 klachten, waarvan het bedrijf er 179 oploste. Essent loste 97 procent van de klachten op en eindigt op een tweede plaats. Met een score van 95 procent eindigt Nuon op de derde plaats. Eneco en EnergieDirect.nl eindigen onderaan, maar vinden nog steeds in 90 procent van de gevallen een oplossing.

De complete lijst met winnaars en verliezers in de categorie energieleveranciers is te vinden op www.klacht.nl/klacht-nl-awards-2013-energieleveranciers/


Meer nieuws:

Meer nieuws