Onafhankelijke informatie, tips en prijzen
Direct energie aanbiedingen vergelijken?

Vanaf 1 augustus krijgt elk Nederlands huishouden nog maar één energierekening. Voorheen kregen consumenten 2 rekeningen, één van hun energieleverancier en één van de regionale netbeheerder. Vanaf nu zijn deze kosten dus op 1 rekening samengevoegd. De prijzen zijn overigens gewoon gelijk gebleven.

De overheid besloot om de rekeningen terug te brengen tot één uitgave om onduidelijkheden te voorkomen. Deze maandelijkse rekening wordt vanuit de energieleverancier verstuurd. Vervolgens zal de leverancier de netwerkkosten overmaken aan de netbeheerder.

Vanaf deze maand is de energieleverancier het aanspreekpunt voor alle vragen die mensen hebben over hun rekening. Alleen vragen en klachten over storingen, aansluitingen, meetinstallaties kunnen nog aan de netbeheerder worden gericht. Als het goed is moet dit er voor zorgen dat het verschil tussen leverancier en beheerder duidelijk wordt. Aan het eind van het jaar zullen huishoudens nog één afrekening ontvangen van hun netbeheerder, met daar op de kosten tot augustus. Deze maand zullen die kosten dus voor het eerst op de rekening van uw energieleverancier te vinden zijn.


Meer nieuws:

Meer nieuws