Onafhankelijke informatie, tips en prijzen
Direct energie aanbiedingen vergelijken?

Chemiebedrijf AkzoNobel en elektronicaconcern Philips hebben besloten om een groenere koers te varen. Bij het produceren van hun goederen gaan ze meer gebruik maken van duurzame energie. Dit is in lijn met de campagne Mission Possible die Greenpeace onlangs is gestart om bedrijven bewuster met energie te laten omgaan.

AkzoNobel heeft toegezegd om over 7 jaar 40 procent van hun energie uit duurzame bronnen te halen. Ook wil het chemieconcern ieder jaar 2 procent minder koolstofdioxide gaan uitstoten. In het geval van verfproductie wil het bedrijf zelfs een vermindering van maximaal 50 procent realiseren.

Philips gaat zich voornamelijk inzetten om de CO² uitstoot terug te brengen. In 2020 moet de uitstoot van alle productielocaties en kantoren met 40 procent zijn verminderd. Op het gebied van het gebruik van groene stroom zijn de doelstellingen van Philips minder duidelijk.

Greenpeace is begonnen met de actie Mission Possible om bedrijven aan te sporen om in 2050 volledig over te stappen op duurzame energie. Vanaf de website kunnen bezoekers een bedankje sturen aan bedrijven die al meedoen of een donatie doen om Greenpeace te steunen.


Meer nieuws:

Meer nieuws