Onafhankelijke informatie, tips en prijzen
Direct energie aanbiedingen vergelijken?
gas energie

Energieleverancier Essent heeft een forum geopend waar klanten hun meningen en vragen kwijt kunnen. Het bijzondere is dat Essent zelf niet aanwezig is op het forum, maar klanten onderling met elkaar in gesprek laat gaan. Op die manier wil de energieleverancier aangeven dat consumenten de toekomst kunnen vormgeven.

Essent is al actief op alle bestaande sociale media, zoals Facebook en Twitter. Op die plekken reageert het bedrijf uiteraard wel op vragen van klanten. Op het nieuwe forum zullen consumenten zelf met elkaar in gesprek en debat gaan, onder andere over bespaartips en de toekomst van het Nederlandse energielandschap.

In 2012 maakten de activiteiten van Essent op sociale media een sterke groei door. Volgens het bedrijf hebben ze inmiddels 30.000 mensen die de leverancier volgen op Facebook of Twitter. Ook door het sponsoren van een schaatsploeg weet Essent haar naam bij veel consumenten onder de aandacht te brengen.

Essent gaf in onze rubriek ‘De Toekomst van Energie’ al aan dat de klant in de toekomst steeds meer invloed zal krijgen. Zo kan er over een aantal jaar wellicht worden gekozen van welke lokale windmolen stroom wordt afgenomen en wordt het ook mogelijk om zelf energie aan het te leveren door bijvoorbeeld het plaatsen van zonnepanelen.


Meer nieuws:

Meer nieuws